Over het ontstaan van de Forzabikers...

Auteur : Gunther
Gepubliceerd: Zaterdag 14 November 2015  17:39h

Eigenlijk is het allemaal een 8-tal jaren geleden begonnen... Een relatief klein groepke dat regelmatig er eens op uit trok met de fiets... Duzze, Gunther, Swa, Koen, Rody, Ivan, Kristof, Tim, Paul, Stijn,...en dit groeide gestaag. Eens naar hier, eens naar daar. De rit naar Beringen was toen een klassieker. Na 65km rijden was de kous meestal af bij onze klik van 30-ers en redelijk wat ex-voetballers. Gunther kwam in de frituur van Ezaart Janik tegen, je hebt daar tijd om te praten en de fiets was het onderwerp na mekaar 10 jaar niet meer gezien te hebben. Ook de dinsdag-groep van Ezaart (berucht toen en nu nog steeds in staat om serieus te pieken) sloot aan, nog wat voetballers kwamen erbij, rabo-Gert, Jeroen en de hessie-maten, maar ook de type rouleurs zoals Frankdt, Guy, ... Op een gegeven moment was het los uit de pols een ritje doen en het tempo is vrij te kiezen in het nadeel aan het werken. We moesten iets doen kwestie indeling en we spraken toen over A/B/C/D. Ook de vrienden van de C ploeg waren de originele renners van Café De Oude Jager, Marcel met zijn maten. Ook een toffe bende.

D ploeg, vooral voor de vrouwen maar ze hebben graag enkele wegwijzers mee (mannen die juiste tempo kunnen lezen en in stand houden) zijn meer en meer een hechte groep aan het worden.

B ploeg blijkt dit jaar ook een succes te zijn. In het vroege en late van het seizoen doen we nu steeds A+B ritten.

A ploeg is niet veel over te zeggen behalve dat het steeds weer afwachten is wie en hoe de finale gaat gereden worden, dit houden we expliciet zo om toch wel het renner gevoel te koesteren. De ritten naar de Poggio zijn alvast zeer besproken, want daar wordt meestal alles in de plooi gelegd. We trachten nu wel de echte zotte demarrages te beperken en eerder het tempo gelijkmatiger opvoeren zodat dit voor iedereen haalbaar blijft tot een paar km voor “de meet”. Op hellingen zullen we menige zeer goede koptrekker even tot halt roepen. We leren bij zeg maar.

Vanuit de startplaats “schoolstraat” 8 jaar geleden zijn we snel naar startplaats Café De Oude Jager gegaan. De events die we jaarlijks doen kennen een trouw publiek + we trachten tradities te koesteren maar toch ook voor een verrassing te zorgen. Niet zelden zetten we een event in de kijker waar we toch wel moeten voor trainen zeg maar.

Kort na het ontstaan is er een eerste kledij ronde geweest, getrokken door de eerste sponsors, resultaat mocht gezien worden in die tijd, de groen tenue.

In 2012 is er dan besloten om een wieleruitrusting te gaan ontwerpen van uit de renners, en zijn de Forzabikers eigenlijk officieel ontstaan, en ondertussen zijn er een 65 tal personen die een forzabiker tenue hebben. In 2015 doen we een vernieuwing van de tenue in lijn met de vorige, ook enkele sponsors extra bovenop de trouwe sponsors die we al hadden.

Met sportieve Forza groeten,

Janik & Gunther